Home > Uncategorized > Ce reprezinta ajutorul de minimis? Cine il poate primi si in ce conditii?

Ce reprezinta ajutorul de minimis? Cine il poate primi si in ce conditii?

January 23rd, 2014



Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune nouă - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificată

Plasează o comandă ...





La data prezentului material, ajutorul de minimis este reglementat de catre HG nr. 274/2013 si se adreseaza intreprinderilor mici si mijlocii.

Ajutorul de minimis reprezinta o suma nerambursabila, ce poate sa atinga 90% dintr-un proiect eligibil, ce poate sa se desfasoare intr-o perioada de maxim 2 ani fiscali consecutivi. Suma maxima a ajutorului de minimis este de 100.000 euro.

Practic, la fiecare 1.000 euro cu care contribuie o societate, aceasta va primi 9.000 euro ajutor de minimis.

Ce conditii trebuie sa indeplineasca societatile?
Societatile trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sunt inregistrate potrivit prevederilor Legii societatilor nr. 31/1990 privind societatile comerciale sau ale Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, sunt incadrate in categoria IMM-urilor, au sediul si isi desfasoara activitatea in România;
b) au cel putin un an calendaristic de la infiintare si codul CAEN pentru care solicita finantare este autorizat, cu cel putin 3 luni inaintea datei completarii on-line a formularului de inscriere;
c) nu au primit ajutoare de minimis pe o perioada de 3 ani fiscali consecutivi, anul fiscal in curs si 2 ani anteriori, sau, daca au primit ajutoare de minimis in aceasta perioada, acestea cumulate nu depasesc plafonul echivalent in lei a 200.000 euro, respectiv a 100.000 euro in cazul intreprinderilor care desfasoara activitate in domeniul transportului rutier, indiferent de sursa de finantare;
d) prezinta un plan de investitii pentru care se solicita finantarea, cu evidentierea cheltuielilor eligibile;
e) prezinta un angajament ferm privind mentinerea locurilor de munca existente la data inregistrarii cererii de acord pentru finantare, precum si crearea pâna la finalizarea investitiei si mentinerea, pe o perioada de minimum 3 ani de la finalizarea investitiei, a locurilor de munca pentru persoane care nu au avut contract individual de munca in ultimele 3 luni;
f) nu inregistreaza debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat;
g) nu se afla in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, executare silita, inchidere operationala, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitatii;
h) nu intra in categoria “intreprinderilor in dificultate”;
i) nu au fost emise impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, in cazul in care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate.

Autir: Consultant fiscal Adrian Benta



Google analytics