Home > Uncategorized > Articolului II al OUG 55/2013 incalca principiul neutralitatii si echitatii fiscale prin impozitarea diferentiata a unor categorii de angajati

Articolului II al OUG 55/2013 incalca principiul neutralitatii si echitatii fiscale prin impozitarea diferentiata a unor categorii de angajati




Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune nouă - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificată

Plasează o comandă ...





Camera de Comert Americana in Romania – AmCham – atrage atentia intr-o nota remisa HotNews asupra precedentului periculos pe care Guvernul l-a introdus in piata prin publicarea OUG 55/2013, cea legata de supraimpozitarea cu 85% a veniturilor compensatorii incasate la finalul mandatului de catre angajatii cu functii de conducere sau membrii consiliilor de administratie si de conducere. Ordonanta de urgenta, aparuta in Monitorul Oficial nr. 331 din 6 iunie 2013, nu face nici o diferentiere intre companii de stat, companii private sau institutii bugetare. Premierul Victor Ponta a declarat marti, in Germania, ca acest impozit de 85% nu se aplica decit fostilor manageri de la cele trei institutii care au fuzionat in Autoritatea de Supraveghere Financiara.

Principalele aspecte vizeaza:
– Articolul II al Ordonantei reprezinta o derogare de la principiul cotei unice de impozitare, generand un precedent periculos, afectand stabilitatea fiscala asumata public de guvern in sensul mentinerii cotei unice de impozitare de 16%, atat in cazul impozitului pe profit, cat si cel al impozitului pe venit (mai multe despre impozitul de 85% in articolul: Cum a ajuns “taxa pe obrazul gros” sa se aplice si companiilor din mediul privat)

– Prevederile Articolului II al Ordonantei sunt de natura sa incalce principiul neutralitatii si echitatii fiscale prin impozitarea diferentiata a unor categorii de angajati;
Lipsa de claritate in formularea textului Articolului II al Ordonantei genereaza ingrijorare in mediul privat, masurile anuntate nefiind explicit limitate la persoanele angajate in companiile de stat;

– Absenta unui studiu de impact al masurilor cu caracter fiscal introduse de Ordonanta face dificila estimarea efectelor produse de Ordonanta asupra mediului de afaceri si economic in general;

– Adoptarea acestor modificari nu a fost precedata de consultari publice efective.

Sursa: www.hotnews.ro



Google analytics