Home > Uncategorized > Cum se utilizeaza Spatiul privat virtual

Cum se utilizeaza Spatiul privat virtual

September 16th, 2014



Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune nouă - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificată

Plasează o comandă ...





Pentru accesarea “spatiului privat virtual” este necesara crearea unui cont de utilizator, accesand sectiunea Servicii Online de pe site-ul www.anaf.ro (link), care conduce catre o pagina securizata cu doua optiuni: Inregistrare utilizatori si Parola pierduta (vezi pagina). Accesand butonul Inreigstrare utilizatori ajungeti in pagina de inregistrare (acceaseaza pagina de inregistrare).

Din meniul care se deschide se selecteaza “Inregistrare persoane fizice. Serviciul permite inregistrarea in sistem pentru autentificare cu utilizator si parola.

Intr-o pagina web securizata se introduc datele cu prenume, nume, CNP, tipul actului de identitate, seria si numarul aferente.

La tipul de aprobare sunt doua optiuni: aprobarea la ghiseu, care implica deplasarea la organul fiscal pentru certidicarea datelor completate sau online prin completarea numarului de inregistrare a deciziei emise de ANAF.

In cazul primei optiuni – aprobarea la ghiseu:
In cazul in care se alege prima optiune, se completeaza apoi numele utilizator, care va fi folosit mai tarziu pentru autentificare si parola. In urmatorul camp se introduce adresa de e-mail prin care se va purta corespondenta cu ANAF, iar apoi numarul de telefon mobil.

Se pot primi atentionari prin e-mail, daca se bifeaza acest lucru. Formularul mai are o intrebare de siguranta si raspunsul la aceasta intrebare si trebuie bifat si acordul privind termenii si conditiile de utilizare.

In cele din urma, dupa scrierea codului de validare se da click pe butonul continua. Dupa inregistrarea cu succes, contribuabilul va primi pe e-mail un numar de inregistrare si are la dispozitie 10 zile pentru a merge la organul fiscal cu acest numar de inregistrare si actul de identitate pentru certificarea datelor.

Cea de-a doua optiune – aprobarea online prin completarea numarului de inregistrare a deciziei emise de ANAF, poate fi aleasa doar de catre cei care au venituri din mai multe surse. ANAF trimite de regula dupa depunerea declaratiilor de venit o decizie de impunere cu estimarea veniturilor pe care urmeaza sa le realizezi in anul in curs si obligatiile fiscale. Aceasta decizie de impunere ANAF are un numar, care este situat in coltul din dreapta sus al deciziei.

Numarul deciziei de impunere ANAF trebuie introdus mai departe in formular pentru finalizarea inregistrarii online. Dupa introducerea acestui numar, pasii sunt similari cu modalitatea de ‘aprobare la ghiseu.’ La final, ar trebui sa primesti pe mail confirmarea de inregistrare in spatiul virtual privat si te poti apoi autentifica cu numele de utilizator si parola pe care le-ai furnizat in formularul de inregistrare, fara a mai fi nevoit sa te prezinti la administratia fiscala pentru certificarea datelor pe care le-ai introdus in acest formular.

Descarca tutorialul privind modul in care contribuabilii din Bucuresti si Ilfov isi pot consulta situatiile fiscale.



Google analytics