Home > Uncategorized > Regulamentul privind organizarea si desfasurarea activitatilor specifice Curtii de Conturi

Regulamentul privind organizarea si desfasurarea activitatilor specifice Curtii de Conturi

July 28th, 2014



Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune nouă - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificată

Plasează o comandă ...





Regulamentul privind organizarea si desfasurarea activitatilor specifice Curtii de Conturi, precum si valorificarea actelor rezultate din aceste activitati

 
Curtea de Conturi exercita functia de control asupra modului de formare, administrare si intrebuintare a resurselor financiare ale statului si ale sectorului public, furnizand Parlamentului si, respectiv, autoritatilor publice deliberative ale unitatilor administrativ-teritoriale rapoarte privind utilizarea si administrarea acestora, in conformitate cu principiile legalitatii, regularitatii, economicitatii, eficientei si eficacitatii.

Totodata, Curtea de Conturi poate inainta Parlamentului sau, prin camerele de conturi judetene si a municipiului Bucuresti, autoritatilor publice deliberative ale unitatilor administrativ-teritoriale rapoarte pe domeniile in care este competenta, ori de cate ori considera necesar.

 

Prin Hotararea Curtii de conturi nr. 155/2014 publicata in MOF nr. 547 din 24/07/2014 s-a aprobat Regulamentul privind organizarea si desfasurarea activitatilor specifice Curtii de Conturi, precum si valorificarea actelor rezultate din aceste activitati

Acesta va intra in vigoare la data de 1 septembrie 2014.

 

Regulamentul stabileste urmatoarele:

a) modul de organizare si desfasurare a activitatilor specifice Curtii de Conturi;

b) modul in care sunt indeplinite atributiile, exercitate competentele si atinse obiectivele de control si audit public extern, inclusiv cele de evaluare a activitatii de control si de audit intern ale entitatilor care intra in competenta de verificare a Curtii de Conturi;

c) modul in care se efectueaza valorificarea constatarilor cuprinse in actele incheiate de catre auditorii publici externi ca urmare a finalizarii actiunilor de control/audit public extern;

d) procedura de verificare a modului de ducere la indeplinire de catre entitatile verificate a masurilor dispuse sau a recomandarilor formulate de Curtea de Conturi si evaluarea impactului acestor masuri ori recomandari asupra activitatii acestor entitati;

e) procedura privind asigurarea si controlul calitatii in activitatile specifice Curtii de Conturi;

f) modul de organizare si de efectuare a auditului public extern de catre Autoritatea de Audit asupra utilizarii fondurilor comunitare nerambursabile si a cofinantarii nationale aferente.

 

Incepand cu data intrarii in vigoare a acestui regulament  se abroga Hotararea plenului Curtii de Conturi nr. 130/2010 pentru aprobarea Regulamentul privind organizarea si desfasurarea activitatilor specifice Curtii de Conturi, precum si valorificarea actelor rezultate din aceste activitati, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 832 din 13 decembrie 2010, cu modificarile ulterioare.

Actiunile de control/audit care la data de 01 septembrie 2014 se afla in stadiu de executie sau de valorificare a constatarilor vor fi finalizate in conformitate cu prevederile regulamentului aplicabil in momentul inceperii acestor actiuni. Reglementarile cu privire la actiunile de verificare a modului de ducere la indeplinire a masurilor transmise prin decizie sau a recomandarilor transmise prin scrisoare de catre structurile de specialitate ale Curtii de Conturi se aplica de la data de 01 septembrie 2014, data intrarii in vigoare a regulamentului aprobat prin Hotararea155/2014.

 

Autor: Irina Dumitrescu

 

 



Google analytics