Home > Uncategorized > Sedii secundare – actualizarea, din oficiu, a vectorului fiscal privind impozitul pe venitul din salarii si contributii sociale

Sedii secundare – actualizarea, din oficiu, a vectorului fiscal privind impozitul pe venitul din salarii si contributii sociale




Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune nouă - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificată

Plasează o comandă ...





Ordin nr. 52 din 19/01/2011 privind actualizarea, din oficiu, a vectorului fiscal privind impozitul pe venitul din salarii si contributii sociale si procedura de declarare a obligatiilor prevazute in Nomenclatorul “Creante fiscale” din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 1.397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a “Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, aferente unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011

(Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 68 din 26/01/2011)

Incepand cu data de 1 februarie 2011, organele fiscale actualizeaza, din oficiu, vectorul fiscal privind impozitul pe venitul din salarii, incepand cu perioada fiscala ianuarie 2011, al contribuabililor ce au organizate sedii secundare cu minimum 5 angajati, potrivit legii, dupa cum urmeaza:
a) se inscrie obligatia de declarare a impozitului pe venitul din salarii in vectorul fiscal al contribuabililor platitori de salarii care, la data mentionata, nu au inscrisa in vectorul fiscal aceasta obligatie declarativa;
b) se anuleaza obligatia de declarare a impozitului pe venitul din salarii din vectorul fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 angajati, potrivit legii.

Incepand cu aceeasi data se transfera evidenta electronica a indeplinirii obligatiilor declarative privind impozitul pe venitul din salarii de la organele fiscale la care sunt inregistrate sediile secundare cu minimum 5 angajati la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabilului care a infiintat respectivele sedii secundare.

Incepand cu data de 1 februarie 2011, organul fiscal competent actualizeaza in vectorul fiscal al contribuabililor platitori de impozit pe venitul din salarii si contributii sociale perioada fiscala lunara, incepand cu obligatiile de declarare aferente lunii ianuarie 2011.

Obligatiile fiscale prevazute in Nomenclatorul “Creante fiscale” din anexa nr. 2 la HG nr. 1.397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a “Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, aferente unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se declara si se corecteaza potrivit legislatiei specifice in vigoare in perioada la care se refera.

Obligatiile de declarare a impozitului pe venitul din salarii aferente ultimei perioade fiscale a anului 2010, cu termen legal de declarare pana la data de 25 ianuarie 2011 inclusiv, se indeplinesc potrivit reglementarilor legale si procedurilor in vigoare pana la data de 1 ianuarie 2011.

Incepand cu data de 1 februarie 2011, impozitul pe venitul din salarii datorat de sediile secundare cu minimum 5 angajati, aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se declara si se corecteaza de catre contribuabilul care le-a infiintat, la organul fiscal competent pentru administrarea acestuia, dupa cum urmeaza:
a) formularul 100 “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat”, aprobat prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, cu modificarile si completarile ulterioare, se depune impreuna cu formularul prevazut in anexa nr. 1 “Situatia privind impozitul pe venitul din salarii, defalcat pe sedii secundare, aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011″; b) formularul 710 “Declaratie rectificativa”, aprobat prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1.340/2009 privind aprobarea modelului si continutului formularului 710 “Declaratie rectificativa”, cod 14.13.01.00/r, se depune impreuna cu formularul prevazut in anexa nr. 2 “Situatia privind rectificarea impozitului pe venitul din salarii, defalcat pe sedii secundare, aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011″. La corectarea impozitului pe venitul din salarii, aferent perioadelor de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se au in vedere si dispozitiile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

In situatia in care impozitul pe venitul din salarii, aferent unei perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se refera atat la activitatea sediilor secundare, cat si la activitatea contribuabilului care le-a infiintat, obligatia de plata se declara cumulat, dupa caz, in formularul 100 “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat” sau in formularul 710 “Declaratie rectificativa”, insotite de situatiile prevazute la primul paragraf.

Formularele prevazute in anexele nr. 1 si 2, care fac parte integranta din prezentul ordin, se completeaza si se depun prin modalitatile prevazute pentru formularele 100 “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat” si 710 “Declaratie rectificativa”.



Google analytics