Home > Uncategorized > Noul tarif pentru serviciile Inspectiei Muncii

Noul tarif pentru serviciile Inspectiei Muncii

June 11th, 2014



Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune nouă - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificată

Plasează o comandă ...





Avand la baza prevederile cuprinse in Legea 108/1999, Inspectia Muncii poate sa presteze servicii si sa furnizeze date/informatii, contra cost, in conditiile legii.

Tarifele percepute de Inspectia Muncii pentru aceste servicii au fost modificate recent, incepand cu data de 02/06/2014, prin Ordinul Ministerului Muncii nr. 826/2014 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestarilor de servicii efectuate in domeniile de activitate ale Inspectiei Muncii. Ordinul anterior, nr. 1681/2013, a fost abrogat incepand cu aceeasi data.

Noul ordin prevede ca Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, efectueaza prestari de servicii in domeniul relatiilor de munca la cererea persoanelor fizice, juridice, persoanelor fizice autorizate si a altor entitati constituite in conditiile legii.

Contravaloarea prestarilor de servicii se vireaza in contul de trezorerie sau la casieria inspectoratului teritorial de munca.

Spre deosebire de ordinul anterior care reglementa tarifele pentru plata prestarilor de servicii in mod diferentiat, noul ordin stabileste un tarif unic.

Astfel, tariful este unic  de 20 lei/document, pentru fiecare dintre serviciile care pot fi prestate de inspectoratele teritoriale de munca, respectiv:

– eliberarea de certificate/adeverinte/duplicate de adeverinte in baza documentelor existente in arhivele inspectoratelor teritoriale de munca, la cererea persoanelor fizice, juridice sau a oricaror entitati care au dreptul legal de a solicita si de a obtine aceste informatii, conform Legii Arhivelor Nationale 16/1996 si OG nr. 33/2002 privind reglementarea eliberarii certificatelor si adeverintelor de catre autoritatile publice centrale si locale, aprobata cu modificari prin Legea 223/2002;

– eliberarea de certificate cu informatii extrase din baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii cu registrele generale de evidenta a salariatilor transmise de angajatori;
– furnizarea datelor din Registrul general de evidenta a salariatilor pentru refacerea continutului sau la angajator, prin eliberarea unor extrase pe suport hartie din baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii, constituita conform HG nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, cu modificarile ulterioare.

De semnalat este faptul ca noul ordin ca si cel anterior nu reglementeaza tarifele percepute de inspectoratele de munca pentru furnizarea datelor din registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic, pentru refacerea continutului sau la angajator, prin preluarea informatiilor din baza de date a Inspectiei Muncii.

Aceasta omisiune poate da nastere la doua interpretari:

–          Nu mai este posibila recuperarea electronica a bazei de date;

–          Serviciile de recuperare electronica a bazei de date se acorda in mod gratuit.

Prestarile de servicii se efectueaza dupa confirmarea achitarii tarifului cu exceptia situatiei in care prin lege se precizeaza ca prestarile de servicii trebuie efectuate de indata ce au fost solicitate de beneficiarii legali, achitarea tarifului putand fi ulterioara realizarii acestora.

 

Ordinul prevede in mod expres ca nu se percep tarife pentru prestarea de servicii catre:

–          institutiile care functioneaza in subordinea, in coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.

–          Informatiile furnizate se utilizeaza numai in scopul mentionat in mod expres in solicitarea adresata de catre aceste institutii, cu respectarea Legii 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date

–          instantele de judecata, organele de cercetare penala, organele de urmarire penala, organele fiscale, precum si oricare alte institutii pentru care actele normative prevad scutirea de taxe, tarife si comisioane;

–          institutiile cu care Inspectia Muncii a incheiat protocoale de colaborare privind efectuarea de prestari de servicii cu titlu gratuit, necesare realizarii atributiilor acestora, potrivit legii.

 

Autor: Irina Dumitrescu



Google analytics