Home > Diverse, Noutati legislative > O noua obligatie pentru administratorii asociatiilor de proprietari

O noua obligatie pentru administratorii asociatiilor de proprietari

March 17th, 2015



Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune nouă - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificată

Plasează o comandă ...





Adminstratorii asociatiilor de proprietari au, incepand de duminica, o noua obligatie.

Potrivit Legii nr. 34/2015 pentru completarea art. 36 din Legea nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, administratorul, persoana fizica sau juridica are obligatia de a informa, trimestrial, in scris sau prin posta electronica, pe proprietari, membrii asociatiei de proprietari, cu privire la situatia financiara cuprinzând toate elementele de cheltuieli, venituri, incasari si plati aferente asociatiei de proprietari, sub semnatura proprie si contrasemnata de presedintele si de cenzorul asociatiei de proprietari.

Aceasta noua obligatie se adauga celor vechi, potrivit carora administratorul, persoana fizica sau juridica, are, in principal, urmatoarele atributii:
a) prestarea serviciilor in mod profesional;
b) gestionarea bunurilor materiale si a fondurilor banesti;
c) efectuarea formalitatilor necesare in angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea si intretinerea cladirii, derularea si urmarirea realizarii acestor contracte;
d) asigurarea cunoasterii si respectarii regulilor cu privire la proprietatea comuna;
e) gestionarea modului de indeplinire a obligatiilor cetatenesti ce revin proprietarilor in raport cu autoritatile publice. Obligatiile cetatenesti sunt cele stabilite, potrivit legii, de adunarea generala a proprietarilor;
f) indeplinirea oricaror alte obligatii expres prevazute de lege.



Google analytics