Home > Fiscalitate, Noutati legislative > Registrul de bani personali – Atentie! Necesita notificare la ANAF

Registrul de bani personali – Atentie! Necesita notificare la ANAF

May 2nd, 2015



Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune nouă - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificată

Plasează o comandă ...





Joi (30 Aprilie 2015) a fost publicat ordinul pentru aprobarea modelului si continutului Registrului de bani personali, alaturi de procedura de inregistrare a acestuia la organul fiscal.

O modificare recenta a ordonantei 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (modificare adusa prin Ordonanta de urgenta nr. 8/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative) impune ca utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale, “la ora inceperii programului de lucru, sa asigure inregistrarea sumelor de bani detinute de personalul operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, intr-un registru de bani personali, special intocmit in acest sens.

Registrul la care se face referire in recent modificatul act normativ a fost aprobat prin Ordinul 513/2015, mai sus invocat.

Potrivit acestuia, operatorul economic are obligatia constituirii Registrului de bani personali, pentru fiecare unitate de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor.

Caracteristifice noului formular – Registrul de bani personali:
– reprezinta un caiet format A4, cu un continut impus (se detaliaza mai jos);
– trebuie sa aiba paginile numerotate, in ordine crescatoare;
– se semneaza pe ultima pagina de catre administratorul operatorului economic sau de catre persoana imputernicita de acesta;
– se completeaza zilnic de catre personalul operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, la inceputul programului de lucru, fara stersaturi sau modificari si fara a lasa spatii neutilizate.
– la constituirea lui, se notifica organul fiscal competent de administrare, precizandu-se data deschiderii acestuia si numarul de pagini, in termen de 5 zile lucratorare, pana cel tarziu 8 mai (5 zile lucratoare de la data publicarii ordinului);
– organul fiscal inregistreaza registrele de bani personali ca fiind constituite;
– registrul de bani personali se pastreaza la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, in vederea prezentarii acestuia organului de control;
– se va utiliza un singur registru de bani personali pentru fiecare unitate de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor;

Continutul formularului Registru de bani personali

Registrul de bani personali trebuie sa contina urmatoarele informatii:
Date de indentificare a unitatii: Unitatea, CIF, Adresa
Informatii ce urmeaza a fi completate: Nr. Crt, Data (zi, luna, an), Numele si prenumele, Functia, Suma de bani la inceperea programului, Ora inregistrarii, Semnatura angajat.

Atentie!
Incepand cu 8 mai constituie infractiune “detinerea la unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor a unor sume care nu pot fi justificate prin datele inscrise in documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale, in registrul de bani personali, in registrul special si/sau in chitante.” Amenda pentru aceasta contraventie este de 3.000 lei si este insotita de confiscarea sumelor care nu pot fi justificate.
De asemenea, pentru neindeplinirea obligatiei privind intocmirea registrului de bani personali se aplica o sanctiune constand in amenda de 9.000 lei.



Google analytics