Home > Articole, Impozite si taxe locale, Noutati legislative > (UPDATE) Termenul pentru plata impozitelor locale si pentru depunerea unor declaratii, prelungit de ANAF

March 26th, 2016

Ministerul Finantelor Publice anunta prorogarea termenelor de depunere a declaratiilor si de plata a unor impozite locale dupa cum urmeaza:

UPDATE:

Vineri, 25 martie a fost publicata OUG nr. 8/2016 privind unele măsuri financiare în vederea finalizării proiectelor finanţate din fondurile Uniunii Europene aferente perioadei de programare 2007-2013, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare

In ceea ce priveste impozitele si taxele locale, OUG prevede urmatoarele modificari punctuale aduse Codului fiscal:

persoanele fizice care la data de 31 decembrie 2015 au în proprietate clădiri nerezidenţiale sau clădiri cu destinaţie mixtă au obligaţia să depună declaraţii până la data de 31 mai 2016 inclusiv, conform modelului aprobat prin ordin comun al ministrului finanţelor publice şi al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice, în termen de 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului cod;

persoanele juridice au obligaţia să depună declaraţii privind clădirile pe care le deţin în proprietate la data de 31 decembrie 2015, destinaţia şi valoarea impozabilă a acestora, până la data de 31 mai 2016 inclusiv;

- persoanele fizice şi juridice care la data de 31 decembrie 2015 deţin mijloace de transport radiate din circulaţie conform prevederilor legale din domeniul circulaţiei pe drumurile publice au obligaţia să depună o declaraţie în acest sens, însoţită de documente justificative, la compartimentele de specialitate ale autorităţii publice locale, până la data de 31 mai 2016 inclusiv;

– pentru anul 2016, primul termen de plată a impozitului pe clădiri, impozitului pe teren, respectiv a impozitului pe mijloacele de transport se prorogă de la 31 martie 2016 la 30 iunie 2016.

– pentru anul 2016, contribuabilii care achită integral, până la 30 iunie 2016, impozitul pe clădiri, impozitul pe teren, respectiv impozitul pe mijloacele de transport beneficiază de bonificaţia stabilită de consiliul local.

Ministerul Finantelor Publice a anuntat saptamana trecuta printr-un comunicat de presa prorogarea termenelor de depunere a declaratiilor si de plata a unor impozite locale dupa cum urmeaza:

1. Termenul de declarare a cladirilor cu destinatie nerezidentiala sau mixta detinute de persoanele fizice a fost prelungit de la 31 martie, la 31 mai.

2. Termenul de declarare a cladirilor detinute de persoanele juridice a fost de asemenea prelungit de la 31 martie la 31 mai.

3. Persoanele fizice si juridice pot depune declaratii pentru mijloacele de transport si mijloacele de transport radiate pana la data de 31 mai (în loc de 31 martie).

4. Primul termen de plata pentru impozitul pe cladiri, impozitul pe teren si pe mijloacele de transport datorate de orice contribuabil a fost prelungit de la 31 martie, la 30 iunie.

Odata cu modificarea termenelor de declarare si de plata sunt prelungite si termenele legate de facilitati.

Contribuabilii care achita integral, pana la 30 iunie 2016, impozitele pe cladiri, terenuri, mijloace de transport beneficiaza de bonificatia stabilita de catre Consiliile locale.